baznashr

شیائومی تبلت فلزی MI Pad 2 را در چین معرفی کرد

on .

 دقایقی پیش شیائومی در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی خود که برای معرفی محصولات جدیدش برگزار کرده، نسل جدید تبلت خود با نام می پد ۲ را معرفی کرد. این تبلت در ادامه‌ی نسل پیشین آن روانه‌ی بازار خواهد شد. شیائومی در نسل جدید تبلت خود از بدنه‌ای تمام فلزی بهره گرفته است. نسل پیشین این تبلت ماه مارس سال ۲۰۱۴ میلادی معرفی شد و از این‌رو بسیاری در انتظار معرفی نسل جدید این تبلت بودند.

از نظر مشخصات فنی، نسل جدید تبلت شیائومی در مقایسه با گذشته بهبودهای بسیاری را به خود دیده است. برای مثال می‌توان به ضخامت ۶.۹۵ میلی متری آن اشاره کرد که در مقایسه با نسل اول در حدود ۱۸ درصد باریک‌تر شده است. همچنین وزن این تبلت در مقایسه با نسل پیشین ۳۸ گرم سبک‌تر شده و مجموع وزن آن به ۳۲۲ گرم رسیده است. ابعاد این تبلت ۲۰۰.۴ در ۱۳۲.۶ در ۶.۹۵ میلی متر است. همانطور که می‌توان در تصاویر این تبلت به روشنی دید، شیائومی در ساخت این تبلت از فلز استفاده کرده است. شیائومی همچون نسل اول این تبلت از یک صفحه‌ی نمایش ۷.۹ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۲۶ پیکسل استفاده کرده که در نهایت تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان آورده است. می پد ۲ شیائومی از وجود پردازنده‌ی X5-Z8500 اینتل بهره می‌برد که یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری است. این تراشه از وجود پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD بهره می‌برد. از جمله‌ی سایر مشخصات فنی می پد ۲ شیائومی باید به حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی از نوع LPDDR3 و حافظه‌ی داخلی ۱۶ یا ۶۴ گیگابایتی اشاره کرد. شیائومی مدعی است که عملکرد پردازنده‌ی مورد استفاده در این تبلت همچون اسنپدراون ۸۰۸ است.

شیائومی تبلت فلزی MI Pad 2 را در چین معرفی کرد

 شیائومی از یک سنسور دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی در جلوی این تبلت استفاده کرده است. با توجه به اینکه با یک تبلت روبرو هستیم، از نبود فلاش ال‌ای‌دی نباید تعجب کرد. باتری ۶٫۱۹۰ میلی آمپر ساعتی در کنار پورت USB از نوع C از جمله‌ی سایر قابلیت‌های این تبلت است. می‌پد ۲ مبتنی بر اندروید ۵.۱ و رابط کاربری شیائومی MIUI 7 در رنگ‌های خاکستری تیره و طلایی روانه‌ی بازار خواهد شد. می پد ۲ در دو نسخه‌ی ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۱۵۶ و ۲۰۳ دلار روانه‌ بازار خواهند شد. شیائومی نسخه‌ی ویندوز ۱۰ این تبلت را نیز روانه‌ی بازار خواهد کرد. البته علاقمندان برای خرید نسخه‌ی ویندوز ۱۰ این تبلت باید تا ماه دسامبر میلادی در انتظار عرضه‌ی آن به بازار باشند.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز