baznashr

نمایشگر اکسپریا زد 6 سونی به فناوری مشابه فورس تاچ مجهز می‌شود

on .

اکسپریا زد 6 سونی

سونی با وجود عرضه‌ی انواع گوشی‌های هوشمند پرچمدار به بازار نتوانسته آنچنان که باید موفقیتی را در این حوزه کسب کند. اما ژاپنی‌ها تصمیمی برای ترک میدان کارزار نداشته و بنابر گفته‌های مدیرعامل سونی این کمپانی بخش تولید گوشی‌های هوشمند خود را واگذار نخواهد کرد. بسیاری این کمپانی را به دلیل بهره‌گیری از الگوی طراحی یکنواخت که سونی آن را امنی بالانس می‌خواند، مورد سرزنش قرار می‌دهند، حال آنکه سونی خود از این موضوع رضایت کامل دارد و عرضه‌ی آخرین پرچمدار این کمپانی یا همان اکسپریا زد ۵ مبتنی بر این طراحی نشان از نگرش سونی در قبال طراحی خاص خود دارد. با گذشت زمان از عرضه‌ی اکسپریا زد ۵ سونی به بازار، حال شایعات د رمورد اکسپریا زد ۶ به گوش می‌رسد.

اولین شایعات منتشر شده در مورد اکسپریا زد ۶ حکایت از این داشت که این گوشی هوشمند از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کمپانی بهره خواهد برد. با توجه به اینکه سونی همواره در محصولات سری اکسپریا زد خود از تراشه‌های اسنپدراگون بهره برده، شنیدن این موضوع که اکسپریا زد ۶ نیز به اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز خواهد شد، چندان تعجب برانگیز نیست. با توجه به اینکه اسنپدراگون ۸۲۰ در گوشی‌های سال آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد، پس باید انتظار داشت که اکسپریا زد ۶ نیز به این تراشه تجهیز شود. شنیده‌های جدید حکایت از این دارند که اکسپریا زد ۶ در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. عرضه‌ی این گوشی هوشمند در نیمه دوم سال آینده‌ی میلادی نشان از این دارد که سونی بصورت کامل الگوی عرضه‌ی گوشی‌های پرچمدار در بازه‌ی ۶ ماهه را کنار گذاشته است.

همچنین باید به شنیده‌ها در مورد احتمال بکارگیری نمایشگر مجهز به سنسور فشار نیز اشاره کرد. با توجه به معرفی نمایشگر‌های مجهز به این فناوری توسط سیناپتیکس، باید انتظار داشت تا گوشی‌های بسیاری در آینده با این فناوری روانه‌ی بازار شوند. از این جمله باید به اکسپریا زد ۶ نیز اشاره کرد. در حال حاضر آیفون ۶ اس و هواوی میت اس از وجود چنین صفحه‌ی نمایش بهره می‌برند. با بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش مجهز به فناوری تشخیص فشار، امکانات متعددی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که از این جمله می‌توان به دسترسی سریع‌تر به برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن‌ها بصورت سریع‌تری اشاره کرد.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز