baznashr

استفاده از تلفن همراه در حضور فرزندان خود را کاهش دهید

on .

استفاده از تلفن همراه در حضور فرزندان خود را کاهش دهید

اگر در هنگام فعالیت در منزل یا آشپزخانه با تلفن همراه نیز کار می‌کنید، تنها سلامت خود را در معرض خطر قرار نمی‌دهید. فرزندان نحوه‌ی استفاده از فناوری را از والدین خود یاد می‌گیرند و این یادگیری بر روی وضعیت تحصیلی، کاری و زندگی اجتماعی فرزندان شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر سیگمن، Aric Sigman، در مورد نحوه‌ی استفاده‌ی والدین از گوشی‌های موبایل و الگوبرداری فرزندان تحقیقات زیادی انجام داده است. وی در این خصوص توصیه می‌کند که والدین برای فرزندان خود الگوهای مناسبی در یادگیری باشند و گوشی‌های موبایل خود را در حضور فرزندان کنار بگذارند. در نتیجه این دستگاه‌ها مزاحمتی برای رابطه‌ی مستقیم کودک و والد ایجاد نخواهند کرد. این محقق مدرسه‌ی سلطنتی علوم پزشکی لندن تصریح می‌کند که حریم خانواده باید در برابر فناوری‌های سرگرم کننده محافظت شود.

وی ادامه می‌دهد که والدین باید در برابر استفاده بیش از اندازه‌ی فرزندان از دستگاه‌های مختلف در خانه مقاومت کنند. زمان معمول برای فرزندان در کار با صفحات نمایش در خانه و بیرون از محیط مدرسه نزدیک به ۲ ساعت بوده و تجاوز از این مقدار می‌تواند اثراتی منفی در فعالیت‌های آموزشی فرد به همراه داشته باشد. یکی از راه‌هایی که والدین می‌توانند فرزندان خود را از وسایلی مثل موبایل و تبلت دور نگه دارند تشویق آن‌ها به شرکت در فعالیت‌های فردی یا گروهی دیگر است.

روانشناسان معتقدند که والدین برای خود و رابطه‌ با فرزندان باید قانون‌هایی مشخص طراحی کنند. بنابراین گوشی موبایل نباید مکالمات بین والدین و فرزند را قطع و مزاحمتی برای آن ایجاد کند. فرزند با مشاهده‌ی بی‌اعتنایی پدر یا مادر، درجه‌ی اهمیت خود را در مقایسه با گوشی‌ موبایل یا به طور کل فناوری کمتر می‌بیند. رفتاری که بین والدین بسیار مشاهده شده استفاده از گوشی‌های موبایل در هنگام صرف غذاست؛ این رفتار نیز از جمله رفتارهای تخریبی در تربیت فرزندان به شمار می‌رود و لازم است که والدین این رفتار خود را کنار بگذارند.

دکتر سیگمن معتقد است استفاده‌های طولانی مدت از گوشی‌های موبایل و تبلت بر سطح هوشیاری و تمرکز فرزندان تاثیر منفی دارند. همچنین این اتفاق می‌تواند فعالیت‌ کودکان در مدارس را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

اخیرا سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه یکی از مطالعات خود در زمینه‌ی استفاده‌ی افراد از گوشی‌های موبایل منتشر کرده است. این مطالعه نشان می‌دهد که نوجوانانی که بیش از شش ساعت از روز را، خارج از محیط مدرسه، به استفاده از اینترنت می‌پردازند از مشکلات بیشتری به خصوص در ارتباط با دیگران و عقب افتادگی درسی رنج می‌برند.

طبق این مطالعه افراد مورد آزمایش در مقایسه با افرادی که ساعات کمتری به اینترنت مشغول شده بودند، از سطح پایین‌تری از محبت در محیط خانواده برخوردار بوده و از مشکلات بیشتر روانی عذاب می‌کشیدند.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز