baznashr

۶۶ درصد از کاربران حرفه‌ای سه ماهه سوم امسال یک دستگاه iOS خریده‌اند

on .

در تازه‌ترین آمار ارائه شده درباره مشتریان حرفه‌ای، مدیران و اهالی کسب و کار، به نظر می‌رسد سیستم عامل iOS در مجموع برتر از رقبای اندرویدی و ویندوز فون عمل کرده و با رشد اندکی مواجه شده است.

سیستم عامل iOS اپل در سه‌ماهه‌ی سوم امسال توانسته ۶۶ درصد از کاربران حرفه‌ای و اهالی کسب و کار را به خود جذب کند. این میزان نسبت به سه‌ماهه قبل از آن ۲ درصد افزایش داشته است. احتمالا دلیل این افزایش سهم، ارائه آیفون 6S جدیدترین تلفن هوشمند اپل است. اما بقیه پلتفرم‌ها نسبت به گذشته اندکی افت داشته‌اند. سهم دستگاه‌های اندرویدی از بازار مشتریان حرفه‌ای از ۳۲ درصد در سه‌ماهه دوم به ۳۱ درصد در سه‌ماهه سوم رسیده و ویندوز فون نیز با کاهش سهم یک درصدی مواجه شده و حالا ۲ درصد از این بازار سهم دارد.

آنچه باعث شده iOS فاصله خود را با رقبایش در این بخش از بازار بیشتر کند، حوزه تبلت‌ها بوده است. آیپدهای اپل در بین مشتریان حرفه‌ای، مدیران، تجار و اهالی کسب و کار محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به تبلت‌های دیگر داشته و ۷۱ درصد از این بازار هدف را به خود اختصاص داده است. سهم تبلت‌های اپل از ۶۴ درصد در سه‌ماهه دوم به ۷۱ درصد رسیده و این موضوع به افزایش نفوذ iOS در بین این بخش از مشتریان بسیار کمک کرده است. تبلت‌های اندرویدی فعال شده توسط مشتریان حرفه‌ای با کاهش ۴ درصدی به ۲۱ درصد رسیده و سهم تبلت‌های ویندوزی از ۱۱ درصد به ۸ درصد رسیده است.

بد نیست نگاهی به سایر بخش‌های بازار داشته باشیم. iOS در بخش مشتریان عمومی ۸۳ درصد، در بخش مشتریان حوزه ارائه خدمات مالی ۷۷ درصد و در بخش مشتریانی که در صنعت بیمه مشغول به کار هستند ۶۸ درصد و در بخش مشتریانی که خدمات آموزشی ارائه می‌دهند ۷۷ درصد سهم دارد. در حوزه مشتریان فعال در حوزه‌ی های‌تک (یا همان مهندسان حوزه تکنولوژی) و حوزه حمل و نقل، پلتفرم اندروید با ۵۲ و ۵۰ درصد دست بالا را دارد.

۶۶ درصد از کاربران حرفه‌ای سه ماهه سوم امسال یک دستگاه iOS خریده‌اند

با وجود آن که تمام آمار و ارقام به سود آیفون و آیپد هستند، به نظر می‌رسد سیستم عامل موبایل اپل در بلندمدت آنقدرها هم وضعیت رو به رشدی را تجربه نکرده است. در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۲ وقتی آیفون ۵ روانه بازار شد، iOS حدودا ۷۷ درصد از سهم بازار مشتریان حرفه‌ای را تحت اختیارش داشت و در یک دوره‌‌ی بیش از ۹۰ درصد از این مشتریان آیپد داشتند.

نظر شما در این باره چیست؟ چرا کاربران مشاغل حرفه‌ای در مجموع علاقه بیشتری به آیفون نشان می‌دهند؟

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز