baznashr

فروش پلی‌استیشن 4 از مرز ۳۰ میلیون دستگاه گذشت

on .

فروش پلی‌استیشن 4 از مرز ۳۰ میلیون دستگاه گذشت

سونی که در بخش سرگرمی‌ بسیار خوش درخشیده، در بیانیه‌ای اعلام کرده که فروش کنسول پلی استیشن ۴ به بیش از ۳۰.۲ میلیون واحد رسیده و این مقدار فروش، نشان‌دهنده‌ی سریع‌ترین و قوی‌ترین رشد در تاریخ سخت‌افزار پلی‌استیشن است. پلی‌استیشن 4 به عنوان اولین گام سونی در عرضه‌ی کنسول خانگی نسل هشتمی، در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ (۲۴ آبان ماه ۱۳۹۲) به طور رسمی عرضه شد و از آن زمان تا به حال دو سال و یک هفته می‌گذرد.

پلی‌استیشن 4 قدم‌های اول خود را برخلاف نسل پیش، استوار و محکم برداشت و توانست از روز اول، به عنوان یک کنسول پرفروش و پرچمدار نسل هشتم خود را نشان دهد. سرعت فروش کنسول پلی‌استیشن 4 به قدری زیاد است که توانسته بیشتر از پلی‌استیشن 2، پرافتخارترین و پرفروش‌ترین کنسول سونی در مدت مشابه بفروشد. در ماه مارچ (اسفند ۹۳) سونی آمار رسمی فروش ۲۰.۲ میلیون دستگاه را اعلام کرد و با این حساب، سونی در مدت ۹ ماه، موفق به فروش ۱۰ میلیون دستگاه PS4 از آخرین اعلام خود شده است.

در سوی دیگر، مایکروسافت ماه‌ها است که هنوز آمار رسمی و دقیقی از میزان فروش کنسول ایکس‌باکس وان منتشر نکرده و به ارائه‌ی آماری کلی از فروش نسل هفتم و هشتم خود اکتفا کرده است.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز