baznashr

پیتر جکسون به عدم تسلطش هنگام ساخت فیلم هابیت اعتراف کرد

on .

پیتر جکسون برای ساخت سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها سه سال و نیم وقت داشت تا آماده شود. اما وقتی برای کارگردانی هابیت جای گیرمو دل تورو را گرفت این مزیت را نداشت.

“من نمی‌دانستم چه کار می‌کنم.”

پیتر جکسون در پشت صحنه‌ی فیلم «هابیت: نبرد پنج ارتش» (Hobit: Battle of the Five Armies) که در یوتیوب منتشر شده درباره‌ی ساخت فیلم هابیت و تفاوت بارز در زمان ساخت ارباب حلقه‌ها و هابیت صحبت می‌کند. او در سال 2010 جای گیرمو دل تورو را گرفت و در این ویدیو می‌گفت در زمان ساخت هابیت احساس می‌کرد که بر پروسه‌ی ساخت تسلط ندارد.

وقتی دل تورو صندلی کارگردانی فیلم هابیت را ترک کرد، جکسون طبیعتا دیدگاه متفاوتی را با خودش به همراه آورد. به همین خاطر باید تغییرات بزرگی به پروسه‌ی ساخت فیلم اعمال می‌شد. «جان هاو»، یک طراح مفهومی گفت: “ما همه چیز را دوباره از ابتدا شروع کردیم و فیلم را متناسب با سلیقه‌ی پیتر دوباره طراحی کردیم.”

جکسون گفت: “وقتی من کار را به دستم گرفتم، نمی‌توانستم زمان را یک سال و نیم به عقب برگردانم، به خاطر همین زمان کافی برای طراحی فیلم نداشتم.” او فقط چند ماه تا فیلم‌برداری وقت داشت. “این کار غیرممکن بود، به خاطر همین فیلم‌برداری فیلم را بدون آمادگی لازم شروع کردم.” جکسون گفت: “من نمی‌دانستم چه کار می‌کردم.” هیچ فیلم‌نامه‌ی مصوری وجود نداشت و او باید داستان را فی‌البداهه و در لحظه می‌ساخت.

 مجموعه‌ فیلم‌های هابیت فروش موفقیت‌آمیزی داشتند و فروش آنها به 3 میلیارد دلار رسید. هرچند که نتوانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند. از روی دو قسمت اول این مجموعه یک بازی ویدیویی لگو ساخته شد که امتیاز متوسطی از وب‌سایت‌های مرتبط با بازی گرفت.

لازم به ذکر است که گیرمو دل تورو به خاطر تاخیرهای مکرر این پروژه، مجبور به ترک آن شد و به خاطر همین نمی‌خواست زمان زیادی را صرف ساخت این فیلم کند.

منبع: YouTube

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز