baznashr

ولوو خودروهای هولوگرافیک را با هولولنز برای خریداران نمایش می‌دهد

on .

ولوو خودروهای هولوگرافیک را با هولولنز برای خریداران نمایش می‌دهد

خودروسازان سابقه‌ی بلند بالایی در استفاده از سیستم‌های مبتنی بر فناوری‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده دارند. برای مثال می‌توان به رانندگانی اشاره کرد که از هدست‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده بصورت گسترده‌ای استفاده می‌کنند. حال ولوو با همکاری مایکروسافت از هولولنز در زمینه‌ی فروش محصولات خود نیز استفاده می‌کند.

برخلاف شماری از گجت‌های توسعه یافته در دنیای واقعیت مجازی، مایکروسافت در نظر دارد تا محصول هولولنز خود را به عنوان گجتی برای استفاده‌ی عموم کاربران روانه‌ی بازار کند. براساس اطلاعات و تصاویری که مایکروسافت از رابط کاربری و محیط ایجاد شده توسط هولولنز نمایش داده، این هدست قادر است محیط مجازی جالبی را در دنیای واقعی پیرامون کاربر برای وی به ارمغان بیاورد؛ حتی با استفاده از این هدست می‌توان اشیایی را در قالب مجازی پیرامون خود دید. حال ولوو در پی آن است تا با بهره‌گیری از این قابلیت، مشتریان خود را در تجسم خودرویی که در حال سفارش آن هستند یاری دهد.

لینک دانلود

توماس اندرسون، قائم مقام بازاریابی ولوو  به این نکته اشاره کرده که ولوو و مایکروسافت در ۶ ماه اخیر تلاش کرده‌اند تا پلتفرمی را برای تسهیل فرآیند انتخاب خودرو توسط مشتریان ایجاد کنند. این پلتفرم امروز با عنوان Mixed Reallity شناخته می‌شود. نتیجه‌ی این همکاری و پروژه‌ی مشترک بین یک کمپانی فعال در عرصه‌ی خودروسازی و یک کمپانی پیشرو در فناوری، اتاق‌هایی است که نمی‌توان چیز زیادی درون آن یافت، اما همه چیز پس از برچشم زدن هدست‌های هولولنز تغییر پیدا می‌کند. در قسمتی از اتاق مورد نظر که کمی متفاوت بوده و در واقع بصورت یک سن طراحی شده، خریدار و فروشنده می‌توانند خودروی هولوگرافیک را مشاهده کنند. براساس اطلاعات ارائه شده با استفاده از این فناوری می‌توان خودروی S90 ولوو را که هنوز روانه‌ی بازار نشده، در سایزی تقریبا برابر نصف خودروی اصلی ببینند.خریداران قادرند با بهره‌گیری از قابلیت Air Tap خود، انواع رینگ‌ها و رنگ‌ آمیزی‌های مورد نظر را روی خودروی خود مشاهده کنند.

این پروژه فقط محدود به نمایش ظاهر خودرو نبوده و خریداران می‌توانند در دمویی دیگر زیرساخت خودرو از قبیل سیستم موتور را مشاهده کنند. همچنین سیستم‌های ناوبری و سیستم ارتباطی ولوو برای تعامل با خودروهای دیگر نیز با استفاده از هولولنز مایکروسافت به خریداران نمایش داده می‌شود.

ولوو از جمله‌ی خودروسازانی است که به فناوری نوین علاقه‌ی وافری دارد. این کمپانی سال گذشته نیز اپلیکیشنی را برای کاردبورد گوگل توسعه داده بود که با استفاده از آن کاربران قادر به شبیه سازی رانندگی در XC90 این کمپانی بودند. حال به نظر می‌رسد این اپلیکیشن را نیز باید در هولولنز مشاهده کنیم.

یورن آنوال، مدیر ارشد بازاریابی ولوو در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

بسیاری از خریداران خودروها هیچ گاه بصورت کامل دفترچه‌ی ارائه شده به آن‌ها را بصورت کامل مطالعه نمی‌کنند، از این‌رو بسیاری از نکات در مورد قابلیت‌های خودرو از دید کاربران دور می‌ماند.

به گفته‌ی آنوال استفاده از دموهای واقعیت مجازی باعث می‌شود تا خریداران با نکاتی که تولیدکنندگان در دفترچه‌ی راهنمای خودرو می‌نویسند، از طریق تعامل آشنا شوند.

مایکروسافت علاقه‌ی چندانی ندارد تا هولولنز به عنوان یک گجت مبتنی بر واقعیت افزوده شناخته شود. به اعتقاد این کمپانی واقعیت افزوده در ذهن کاربران تداعی کننده‌ی اپلیکیشن‌های موبایل غیرکاربردی در این حوزه و همچنین گجت‌های دیگری نظیر عینک هوشمند گوگل گلس است. اسکات اریکسون، مدیر ارشد هولولنز در مورد واقعیت افزوده و کارکرد هولولنز چنین اظهار نظر کرده است:

واقعیت افزوده دید کاربران را بسیار محدود می‌کند، در حالی که هولولنز این چنین نیست و براساس اطلاعات و موقعیت پیرامون کاربر به ارائه‌ی تصاویر هولوگرافیک می‌پردازد.

همین کارکرد هولولنز است که می‌توان یک خودرو را بصورت هولوگرافیک در محیطی که برای این امر در نظر گرفته شده مورد استفاده قرار داد. هولولنز بدون نیاز به بهره‌گیری از دوربین‌‌های دیگر و سایر ابزار‌ها می‌تواند تصاویر هولوگرافیک را در اختیار کاربران قرار دهد. البته مشکلی که این گجت هم اکنون از آن رنج می‌برد، حساسیت به فاصله و زاویه‌ی دید نسبت به تصویر هولوگرافیکی است که از طریق این هدست دیده می‌شود. باید هولولنز را به گونه‌ای تنظیم کرد که بتوان از طریق آن تصاویر هولوگرافیک را به راحتی دید. مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده که در حال کار روی این هدست واقعیت مجازی است و در آینده نقاط ضعف موجود در این گجت را برطرف خواهد کرد.

مایکروسافت و ولوو هر دو با اشاره به قابلیت‌های این فناوری به این موضوع اشاره کرده‌اند که می‌توان بدون نیاز به تغییرات و ایجاد محیطی مخصوص، تجربه‌ی دیدن خودرو از نزدیک را برای کاربران به ارمغان آورد. براساس اطلاعات ارائه شده به راحتی می‌توان از این سیستم در مکان‌های مختلف استفاده کرد، چراکه بهره‌گیری از هولولنز برای نمایش خودرو به خریداران، نیازمند ایجاد تغییرات بسیار زیادی در محل مورد نظر نیست و تنها با در اختیار داشتن چند هولولنز می‌توان خودروی مورد نظر را در قالب تصاویر هولوگرافیک به خریداران نشان داد.

 مایکروسافت هولولنز خود را در قالب کیت توسعه دهندگان از سال آینده‌ی میلادی در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد، از این‌رو می‌توان به روشنی دید که نقاط ضعف و قوت این هدست چه خواهد بود. ولوو نیز اعلام کرده که این کمپانی سیستم مورد نظر خود را سال آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز