baznashr

از نورمن ریدس تا پاریس؛ یک هفته با بازی

on .

در هفته‌ ای که گذشت، مجموعه اخبار مربوط به حملات تروریستی شهر پاریس، سرخط اکثر خبرگزاری‌ها، حتی آن‌هایی که پیش از این به پوشش اخبار سیاسی و بین‌المللی علاقه‌ای نداشتند را پر کرده بود. یکی دو روزی که از این حملات خونین گذشت، به یک باره با انتشار خبری عجیب و غریب صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی مستقیما درگیر ماجراهای پاریس شد. پلیس کشور بلژیک موفق شده بود پناهگاه تعدادی از تروریست‌هایی که در حمله‌ی پاریس شرکت داشتند را پیدا کند. در جریان بازرسی خانه هم یک دستگاه کنسول پلی‌استیشن4 پیدا شد. دادستان بلژیک هم که از این کشف خودش و همکاران‌اش خیلی خوشحال شده بود، بدون آن‌که مستندات کافی جمع‌آوری شود، در مقابل دوربین رسانه‌ها حاضر شد و ادعا کرد که تروریست‌ها از برنامه‌ی پیام‌رسان امنی که کنسول پلی‌استیشن4 در اختیارشان قرار داده بود، برای هماهنگی‌های لازم با هدف انجام حمله‌ی تروریستی‌شان، استفاده کرده بودند. این ادعا در حالی مطرح می‌شد که دلایل و مستندات کافی برای عنوان کردن‌اش وجود نداشت. البته این موضوع بلافاصله موضع‌گیری فعالان حوزه‌ی بازی و سرگرمی و حتی متخصصان IT و تکنولوژی را در پی داشت. این گروه معترض معتقد بودند ایجاد ترس و وحشت از شبکه‌های پیام‌رسان کمکی به کنترل گروه‌های افراطی نمی‌کند و صرفا تجربه‌ی کاربری آن‌هایی که از این سامانه‌ها استفاده می‌کنند را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

هنوز چند روزی از ماجراهای پلی‌استیشن4 پیدا شده نگذشته بود که تئوری دیگری مطرح شد. تئوری جدید در عین حال که بی چفت و بست به‌نظر می‌رسید، خیلی هم جذاب می‌نمود. تئوری جدید که این‌بار هم مستقیما بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی را نشانه می‌گرفت، به قسمت سوم از مجموعه بازی‌های «میدان نبرد» (Battlefield) اشاره کرده بود. موضوع هم از این قرار بود که در ششمین مرحله از این بازی، گروهی از تروریست‌ها تصمیم می‌گیرند به شهر پاریس حمله کنند و با انفجار بمبی اتمی در مرکز معاملات این شهر، پیام‌شان را به سراسر جهان برسانند. گروهی از نیروهای ویژه‌ی روسیه از ماجرا مطلع می‌شوند و تلاش می‌کنند جلوی تروریست‌ها را بگیرند و ادامه‌ی ماجرا. قسمت جالبی که رسانه‌های مختلف روی آن تمرکز ویژه‌ای کرده بودند، هم‌زمان بودن عملیات تروریستی میدان نبرد3 و حملات تروریستی واقعی به شهر پاریس بود که هر دو در روز سیزدهم نوامبر اتفاق افتاده بودند.

اما در ادامه‌ی کار مشابه هفته‌ های گذشته، قصد داریم نیم نگاهی داشته باشیم به مهم‌ترین اخبار و حواشی صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی در هفته‌ ای که گذشت:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

EA-action-open-world-game

بلندپروازی‌های EA

اگر از طرفداران پروپاقرص بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی باشید، احتمالا خبر دارید که در چند سال گذشته، سبک‌های مختلفی طرفداران‌شان را از دست داده‌اند و از طرفی سبک‌های دیگری هم هستند که به تعداد طرفداران‌شان اضافه شده است. برای نمونه سبک نقش‌آفرینی ژاپنی در میان بازی‌کننده‌ها دیگر خیلی طرفدار ندارد؛ اما از طرفی بازی‌کننده‌ها حسابی به سبک اکشن Open-World علاقه پیدا کرده‌اند. در چنین شرایطی که بازی‌های Open-World حسابی می‌فروشند، طبیعی به‌نظر می‌رسد که استودیوهای بازی‌سازی و ناشران بزرگ در به در دنبال ساخت بازی‌های جدید در این سبک باشند. یکی از مجموعه‌هایی که خیلی دل‌اش می‌خواهد از سفره‌ی بازی‌های اکشن Open-World سهمی ببرد، «الکترونیک‌آرتز» مشهور است.

این شرکت با این‌که در ژانرهای ورزشی و اکشن اول‌شخص نماینده‌های کار درستی دارد، اما هرگز موفق نشده یک بازی Open-World پروپیمان را وارد کارنامه‌اش کند. اما حالا مدیران الکترونیک‌آرتز می‌خواند یک عنوان Open-World تمیز بسازند. می‌خواهید درباره‌ی این تصمیم جدی الکترونیک‌آرتز بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Norman-Reedus

نورمن سایلنت‌هیل می‌خواهد

حتما درباره‌ی ماجراهای ساخت قسمت جدید از مجموعه بازی‌های «سایلنت هیل» (Silent Hill) چیزهایی شنیده‌اید. یکی دو سال پیش بود که در اقدامی هیجان‌انگیز تایید شد، پروژه‌ی ساخت و تولید سایلنت‌ هیل بعدی توسط دو نفر از بزرگ‌ترین‌های صنعت بازی و سینما کارگردانی خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود «گیرمو دل‌تورو» و «هیدئو کوجیما» که هر دو از چهره‌های نام‌آشنای صنعت سینما و بازی هستند، وظیفه‌ی ساخت بازی را برعهده بگیرند. این دو مغز متفکر برای این‌که تنور اخبار و حواشی بازی در حال ساخت‌شان را حسابی گرم کنند، یک مرحله‌ی پیش درآمد از این بازی ساختند که به‌شکل انحصاری و دانلودی در اختیار بازی‌کننده‌های کنسول پلی‌استیشن4 قرار گرفت. مرحله‌ی پیش درآمد P.T نام گرفت و توانست نظر تعداد زیادی از بازی‌کننده‌ها را به‌خودش جلب کند.

اما درست از جایی که بین شرکت «کونامی» و هیدئو کوجیما جنگ و جدل درگرفت، نسخه‌ی سایلنت‌ هیل بعدی هم پیچیده شد. کمی بعد هم کونامی تایید کرد که دیگر قصد ندارد این بازی را منتشر کند. حالا نورمن ریدس، هنرپیشه‌ی نام‌آشنای تلویزیون و کسی که به‌عنوان مدل در بازی P.T به ایفای نقش پرداخته بود آمده و گفته که می‌خواهد ساخته شدن قسمت جدید سایلنت هیل را ببیند. می‌خواهید در مورد جدیدترین اظهارنظر ریدس بخوانید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌DeusEx-FEAT

بازهم تاخیر، بازهم ضدحال!

اگر از طرفداران بازی‌های سبک نقش‌آفرینی با ته‌مایه‌های اکشن اول‌شخص باشید، احتمالا نام مجموعه بازی‌های Deus Ex، برای یک بار هم که شده، به گوش‌تان خورده است. قسمت اول این مجموعه بازی‌ها در سال 2000 میلادی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن2 و پلی‌استیشن عرضه شد تا به یک بازی الگوساز تبدیل شود. قسمت بعدی بازی که در سال 2003 عرضه شد، خیلی چنگی به دل نمی‌زند. اما با عرضه‌ی قسمت سوم بازی که Human Revolution نام داشت در سال 2011 آن‌هم برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس360 و پلی‌استیشن3، همه چیز رنگ و بوی جدیدی به خودش گرفت. بازی حسابی مورد استقبال بازی‌کننده‌ها قرار گرفت و حتی منتقدان هم حسابی تحویل‌اش گرفتند. استقبال از بازی آن‌قدر خوب بود که پروژه‌ی ساخت نسخه‌ی موبایلی بازی هم در دستور کار قرار گرفت. این بازی موبایلی با نام Deus Ex: The Fall در سال 2013 برای پلتفرم‌های iOS، اندروید و ویندوز عرضه شد.

تمام موفقیت‌هایی که این بازی کسب کرده بود، مدیران شرکت «اسکوئر انیکس»، ناشر بازی را بر آن داشت تا قسمت جدیدی از آن را برای کنسول‌های نسل هشتم، یعنی پلی‌استیشن4 و ایکس‌باکس وان بسازند. اما حالا خبر آمده که این بازی تاخیر خورده است. می‌خواهید درباره‌ی دلایل این تاخیر بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Beyond-Two-Souls

باران سنگین روی پلی‌استیشن4

با شروع نسل هشتم بازی‌های ویدیویی جریانی به‌راه افتاد که دنباله‌اش تا همین حالا ادامه پیدا کرده است. جریان این‌که می‌توان بازی‌های نسل هفتم را گرفت و به سرووضع‌شان رسید و سپس برای کنسول‌های نسل هشتمی عرضه کرد. تعداد زیادی از بازی‌ها مثل «آخرین ما» (The Last of Us) و پنجمین قسمت از مجموعه بازی‌های GTA به همین ترتیب برای کنسول‌های نسل جدید دوباره‌سازی و به‌سازی شدند. شاید فکر کنید این نسخه‌های تر و تمیز شده آن‌قدرها هم نمی‌فروشند؛ اما تجربه نشان داده اتفاقا بازی‌کننده‌ها حسابی پایه‌ی خریدن بازی‌های به‌سازی شده‌اند و دوست دارند بازی‌های محبوب قدیمی‌شان را با ظاهری جدید روی کنسول‌های پرقدرت‌شان تجربه کنند.

مسوولان سونی هم که در نسل گذشته نیم دو جین بازی انحصاری درست و درمان داشتند، از این فرصت حسابی استفاده کرده‌اند و تعداد زیادی از بازی‌های قدیمی‌شان را با فرمول به‌سازی، در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار داده‌اند. در جدیدترین برنامه‌ هم سونی قصد دارد دو بازی «باران سنگین» (Heavy Rain) و «ماورا: دو روح» (Beyond: Two Souls) را در قالب نسخه‌های به‌سازی شده، در اختیار بازی‌کننده‌های کنسول پلی‌استیشن4 قرار دهد. حالا هم تاریخ انتشار این دو بازی که هر دو محصول استودیوی بازی‌سازی «کوانتیک‌دریم» هستند، مشخص شده است. می‌خواهید بدانید این دو بازی در چه تاریخی عرضه می‌شوند؟ ادامه‌ی خبر…

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز