baznashr

مزدا نسل جدید پرفروش‌ترین خودروی شاسی بلند خود را معرفی کرد

on .

 معمولا معرفی خودرو‌های شاسی بلند هیجان خاصی ندارد و قشر بسیار اندکی برای آشنایی با محصولات جدید در این رده ثانیه شماری می‌کنند؛ اما مزدا CX-9 از این قضیه مستثنی است. علاوه بر محبوبیت بالای این خودرو، حال CX-9 با زبان طراحی کودو تحت عمل زیبایی قرار گرفته است که جذابیت آن را بیش از پیش کرده است. 

مزدا CX-9

از زمان معرفی نسل اول CX-9 در سال ۲۰۰۶ همواره مدل‌های جدید با تغییرات اندکی وارد بازار می‌شدند. اما این بار CX-9 به واسطه پلتفرم مشترک با مزدا ۶ و زبان طراحی خاص مزدا با نام کودو (در زبان ژاپنی به معنای روح حرکت است) تغییرات بسیاری را به خود دیده است و به جرات می‌توان از آن به عنوان یکی از جذاب‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان یاد کرد. عواملی مانند دماغه‌ی کشیده، ترکیب زیبای جلو پنجره با چراغ‌های جلو، خطوط بدنه که به شکل زیبایی تا بخش جانبی خودرو امتداد یافته‌اند و چراغ‌های عقب جذاب، همگی باعث شده‌اند تا اوج پختگی کودو را در CX-9 شاهد باشیم.

در بخش ابعاد بدنه، نسل جدید CX-9 با طول ۵.۰۶ متر کاهش ۳ سانتی‌متر را در این بخش تجربه کرده است. اما نکته‌ی جالب، افزایش فاصله دو محور به میزان ۵.۶ سانتی‌متر علی رغم کاهش طول خودرو است که باعث افزایش فضای سرنشینان شده است. فضای داخلی CX-9 نیز بسیار ساده و زیبا طراحی شده است. استفاده از مواد مرغوب نیز باعث شده است تا حس خوبی به سرنشینان منتقل شود.

مزدا CX-9

مزدا تلاش زیادی برای جلوگیری از ورود نویز و لرزش به داخل کابین کرده است. این عمل با افزودن ۲۴ کیلوگرم مواد آکوستیک و مقاوم در برابر عبور صدا انجام شده است. لازم به ذکر است که وزن کلی خودرو نیز ۱۳۰ کیلوگرم کاهش داشته است.

نقطه قوت اصلی CX-9 پیشرانه‌ی مجهز به توربوشارژر آن است. اسکای اکتیو G2.5T نام پیشرانه‌ی ۴ سیلندر و ۲.۵ لیتری این خودرو است. این پیشرانه توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار و ۳۱۰ پوند فوت را در دور موتور ۲۰۰۰ دارد، که آمار فوق‌العاده‌ای است. به صورت استاندارد جعبه دنده‌ی ۶ سرعته خودکار وظیفه‌ی انتقال نیرو را بر عهده دارد و خریداران می‌توانند بین نمونه محور جلو محرک و چهارچرخ محرک، مدل مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

مزدا CX-9

مزدا در سیستم توربورشارژر پیشرانه‌ی خود از تکنولوژی جدیدی به نام فشار توربو داینامیک استفاده کرده است. به واسطه‌ی این تکنولوژی می‌توان شدت جریان گازهای خروجی از پیشرانه را برای هدایت به سیستم توربو تغییر داد. در دور موتور‌های پایین گاز‌های خروجی از محفظه‌ای کوچکی عبور داده می‌شوند تا فشار مورد نیاز برای به حرکت در آوردن توربو هرچه سریع‌تر تامین شود. اما در دور موتور‌های بالا دریچه‌ی دیگری باز خواهد شد تا به حفظ فشار مورد نیاز کمک کند و افزایش فشار باعث آسیب رسیدن به سیستم توربوشارژر نشود.

فروش مزدا CX-9 از بهار سال آینده آغاز خواهد شد.

نظر شما در رابطه با این خودروی شاسی بلند زیبا چیست؟

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز