baznashr

به زودی جی‌میل درباره‌ی ایمیل‌های کد گذاری نشده به کاربران‌اش هشدار می‌دهد

on .

گوگل در صدد بالا بردن امنیت کاربران‌اش و ایمیل‌های آن‌ها برآمده و یک سیستم هشدار جدید طراحی کرده است.

گوگل همیشه تلاش کرده تا امنیت محتوای ایمیل‌ها و ارتباطات افراد داخل سرور خود را فراهم کند. از سال 2013 حساسیت‌ این شرکت روی ارتباطات کاربران و امنیت محتوای جی‌میل‌ها افزایش پیدا کرده است. طی این دو سال، مطالعه‌ای به طور مشترک توسط دانشگاه ایلینوی و دانشگاه میشیگان در این زمینه انجام شد و گوگل به همراه کارشناسان در حال بررسی راه‌هایی بوده‌اند تا جلوی دستکاری شدن ایمیل کاربران‌اش را بگیرد.

این روند هیچ گونه خللی در حساب جی‌میل کاربر یا محتوای پیام‌های آن ایجاد نمی‌کند.

این تهدیدها معمولا از سوی سرورهای DNS صورت می‌گیرد و با این‌که در دو سال اخیر امنیت ایمیل‌ها بیش‌تر شده، ولی همچنان شرایط ناخوشایندی برای کاربران مشاهده می‌شود.

DNS یا همان Domain Name System، یک سیستم سلسه‌ مراتبی نام‌گذاری برای کامپیوترها، سرویس‌ها یا هر منبع متصل به شبکه‌ی اینترنت یا شبکه‌ی خصوصی (LAN) است. این سیستم عنوان سایت‌ها را از حالت «حروف و کلمات» که برای انسان قابل فهم و به خاطر سپردن است، به حالت «اعداد» که برای کامپیوتر قابل فهم است، تبدیل می‌کند.

اما سرورهای DNS  قلابی‌ای هم وجود دارند که اطلاعات اشتباه به سرورهای ایمیل ارایه می‌دهند. به این ترتیب اشخاص غیر، می‌توانند محتوای پیام ایمیلی که قرار است به مقصد برسد را تغییر بدهند یا سانسور کنند.

DNS های غیر به صورت سرورهای کد گذاری نشده برای گوگل تعریف شده‌اند. از این رو، برنامه‌ریزی سیستم جدید گوگل به گونه‌ای بوده که اگر در حساب جی‌میل خود، ایمیلی از یک سرور (Server) کد گذاری نشده دریافت کنید، سریع به شما هشدار داده می‌‌شود.

این روند هیچ گونه خللی در حساب جی‌میل کاربر یا محتوای پیام‌های آن ایجاد نمی‌کند؛ فقط و فقط هشداری به فرد دارای حساب کاربری ارسال می‌کند.

با این حساب، در ماه‌های آینده باید منتظر هشدارهای جی‌میل درباره‌ی دریافت ایمیل‌های کد گذاری نشده باشیم.

 

منبع: Googleonlinesecurity

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز