baznashr

زوم‌اپ: با این سه اپلیکیشن از نابودی اتفاقی عکس، فیلم، شماره تلفن و اطلاعات جلوگیری کنید

on .

از بین رفتن اتفاقی اطلاعات یکی از قدیمی‌ترین مشکلات در دنیای صفر و یک بوده است که سال‌های سال گریبان گیر کاربران بسیاری شده است. این مشکل چه در کامپیوتر و چه در گوشی‌های هوشمند به دفعات زیادی تکرار شده است؛ به طوری که نرم‌افزارهای ریکاوری، فضاهای ابری مانند دراپ باکس و... مواردی هستند که برای جبران یا پشیگیری از چنین مشکلی به وجود آمده‌اند. با این حال حادثه هیچ وقت خبر نمی‌کند و دلایل بی شماری می‌تواند باعث از بین رفتن اطلاعات شود. از یک مشکل سیستمی که منجر به فلش یا فکتوری ریست کردن گوشی می‌شود گرفته تا حذف فایل‌ها بر حسب اشتباهات شخصی، مواردی هستند که پیش‌بینی آن‌ها غیر ممکن است و همیشه کاربران را غافلگیر می‌کنند.

در سری پست‌های آموزشی در زومیت روش‌های متنوعی را به شما برای پشتیبان‌گیری از فایل‌ها، برنامه‌ها و... معرفی کرده‌ایم. این بار به سراغ روش‌ها و اپلیکیشن‌هایی خواهیم رفت که به طور کامل و خودکار شما را از پیش آمدن مشکلات ذکر شده تا حد بسیار زیادی در امان نگه می‌دارند. توسط سه اپلیکیشن معرفی شده در ادامه‌ی مطلب، نه تنها هیچ فایلی را اعم از عکس، فیلم، شماره تلفن‌ها و... از دست نمی‌دهید، بلکه متن‌های کپی شده را هم که با کپی کردن متن دیگر از بین می‌روند در اختیار خواهید داشت. نکته‌ی مثبتی که در این آموزش وجود دارد نیز آسیب پذیری کمتر فایل‌ها و پشتیبان‌ها در مقابل مشکلاتی همچون فکتوری ریست یا فلش کردن گوشی است؛ چراکه اطلاعات پشتیبان در کارت حافظه ذخیره خواهند شد (باید در تنظیمات برنامه لحاظ شود). پیش از شروع نیز لازم به ذکر است که اپلیکیشن‌های زیر برای کارکرد صحیح نیازمند دسترسی روت خواهند بود. در صورتی که گوشی شما روت نیست می‌توانید با کمک این پست و در کمتر از چند دقیقه گوشی خود را روت کنید.

فایل‌ها (عکس، ویدیو، پی دی اف و...) - DumpSter

dumpster1 4beb5

مطمئنا برای شما هم پیش آمده است که به طور اتفاقی و ناخواسته یا حتی پیش آمدن مشکلات سیستمی که پیرو آن تمام فایل‌های موجود در حافظه‌ی داخلی از بین می‌روند، عکس ها، ویدیوها و موراد بسیار مهم دیگری را از دست بدهید. تا پیش از این، اولین و تنها راه‌ حل موجود، استفاده از نرم‌افزار‌های ریکاوری و بازیابی‌ اطلاعات بود که هیچ‌وقت آن طور که باید، فایل‌های از دست رفته‌ را به ما باز نمی‌گرداند. اما نظرتان درباره‌ی نرم‌افراری که به جای ریکاوری کردن فایل‌ها، حذف آن‌ها را دو مرحله ای کند چیست؟ شما با نصب این نرم‌افزار یک فضای موقت، مانند Recycle Bin در ویندوز به گوشی خود اضافه می‌کنید و بعد از آن تمامی فایل‌های پاک شده ابتدا به این قسمت منتقل خواهند‌ شد و بعد از گذشت چند روز به طور خودکار حذف می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا در صورتی که به اشتباه فایلی را حذف کردید، بتوانید با مراجعه به این بخش آن را بازگردانی کنید. نگران اشغال فضا توسط این نرم‌افزار نیز نباشید؛ چرا که شما از بخش تنظیمات این برنامه می‌توانید مشخص کنید که چه دسته فایل‌هایی (تصاویر، ویدیو، برنامه و...) با این روش حذف شوند و فایل‌های پاک شده تا چند روز در این قسمت موقت باقی بمانند. برای مثال اگر فقط عکس‌های گوشی برایتان حائز اهمیت است می‌توانید فقط دسته‌ی تصاویر را انتخاب کنید و زمان پاک شدن خودکار را هم روی یک روز تنظیم کنید. در این حالت علاوه بر‌اینکه دیگر هیچ‌ عکسی را به طور اتفاقی از دست نخواهید داد، متوجه فضای اشغال شده‌ی این نرم‌افزار هم نخواهید‌ شد؛ چرا که در هر ۲۴ ساعت (زمان آن توسط شما قابل تنظیم است) تمامی فایل‌های موجود در این قسمت پاک‌سازی می‌شوند. هر‌چند که هر‌مقدار زمان نگهداری فایل‌ها را طولانی‌تر قرار دهید، از دست رفتن اطلاعاتتان غیر‌ممکن‌تر خواهد شد.

 

اپلیکیشن‌ها، تنظیمات و شماره‌ها - GoBackup

gobackup1 31050

اپلیکیشنی که در این بخش به آن نیاز خواهیم داشت GoBackup نام دارد که احتمالا با نام آن آشنا هستید. دلیلی که این اپلیکیشن را برای این بخش انتخاب کردیم قدرتمند بودن آن در پشتیبان‌گیری از تمام بخش‌های موبایل نیست. بلکه قابلیت بکاپ‌گیری زمان‌بندی شده‌ی آن است که به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت خودکار در بازه‌های زمانی دلخواه، از اپلیکیشن‌ها، شماره تلفن‌ها و... فایل پشتیبان تهیه کنید. گزینه‌ی Schedule Backup به شما این قابلیت را می‌دهد تا با مشخص کردن یک بازه‌ی زمانی (برای مثال هر هفته یک بار)، از گوشی شما فایل پشتیبان تهیه شود. اگر اطلاعات موجود در گوشی از اهمیت بسیار بالایی برای شما برخوردارند، می‌توانید از این بخش استفاده‌های مفیدی کنید. نگران اشغال حجم توسط فایل‌های پشتیبان روزانه نیز نباشید؛ چراکه می‌توانید در تنظیمات مشخص کنید که از هر مورد تا چند مرتبه فایل‌های پشتیبان نگه داشته شود. برای مثال با قرار دادن این مقدار روی عدد ۱، فایل‌های پشتیبان موجود هر روز روی فایل‌های پشتیبان مربوط به روز قبل جایگزین می‌شوند و به این صورت با وجود آنکه روزانه از فایل‌های مهم شما فایل پشتیبان گرفته می‌شود، همچنان در همان حد و اندازه‌ی یک بار حجم اشغال خواهند کرد.

متن های کپی شده - Clipper

clipper1 02963

فرض کنید که یک متن مهم را مانند شماره تلفن یا شماره ملی یا... را از یک وب سایت کپی کرده‌اید. چند لحظه بعد یکی از دوستان شما پیامک جالبی را برای شما می‌فرستد و شما هم وسوسه می‌شوید تا آن را برای دیگر دوستان خود ارسال کنید. متن پیام را کپی کرده و مراحل ارسال را انجام می‌دهید و به یکباره یادتان می‌افتد که از قبل متن مهمی‌ را در کلیپ‌بورد ذخیره کرده بودید و حالا این پیامک جای آن را گرفته است. به احتمال خیلی زیاد چنین مشکلی را تجربه کرده‌اید. مطمئنا خود را سرزنش خواهید کرد و در بهترین حالت ممکن، اگر متن مورد نظر در دسترس باشد، مجبور به صرف دوباره‌ی زمان خواهید شد تا به محل مورد نظر رفته و دوباره متن را کپی کنید. Clipper به منظور حل همین مشکل ساخته شده است. به این ترتیب که با ورود به این نرم‌افزار به ۲۰ متن آخر کپی شده در گوشی خود دسترسی خواهید داشت و در منوی تنظیمات برنامه می‌توانید تعداد آن را بیش‌تر از این هم قرار دهید. به این ترتیب خیالتان از متن‌های کپی شده نیز راحت خواهد شد.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید با ما در میان بگذارید.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز