baznashr

اپراتورهای آمریکایی تماس با فرانسه را رایگان کردند

on .

به دنبال حملات تروریستی در فرانسه، اپراتورهای بزرگ ،سرویس‌های تعامل با فرانسه را رایگان ارایه می‌دهند.

بعد از وقوع این حمله‌های تروریستی، کاملا طبیعی است که مردم نقاط مختلف جهان سعی می‌کنند با دوستان و بستگان‌شان در فرانسه تماس بگیرند.

دو روز پیش در حملات تیراندازی‌ و بمب‌گذاری‌های فرانسه بیش از 150 نفر کشته شدند. مردم نقاط مختلف کشورها بلافاصله به سراغ رسانه‌های اجتماعی رفته و حس همدرد‌ی‌شان را ابراز کردند. هشتگ‌های مختلفی مثل PrayForParis، #PorteOuverte# و ParsiAttacks# در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر ترند شدند و توییتر به یک مرجع خبری برای اطلاع از اوضاع پاریس تبدیل شد.

در این میان شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک حمایت خودشان را از فرانسوی‌ها نشان دادند. فیس‌بوک ابزار «تایید امنیت»‌ Safety Check را که کنار گذاشته بود، دوباره در اختیار کاربران قرار داد. به این طریق، اهالی پاریس می‌توانند به بستگانشان اطلاع دهند که امن هستند. حالا هم نوبت به اپراتورهای تلفن همراه رسیده تا حمایت خودشان را از پاریسی‌ها نشان دهند. بعد از وقوع این حمله‌های تروریستی، کاملا طبیعی است که مردم نقاط مختلف جهان سعی می‌کنند با دوستان و بستگان‌شان در فرانسه تماس بگیرند. در همین راستا، اپراتورهای تلفن همراه می‌خواهند در حمایت از فرانسوی‌ها نقشی داشته باشند.

بعضی از اپراتورهای مهم در آمریکا تماس به فرانسه را رایگان کرده‌اند. ورایزون (Verizon) سرویس‌های پیام‌رسانی و تماس با فرانسه‌ را به طور رایگان در اختیار مشتریان‌اش قرار می‌دهد. کاربران «اسپرینت» (Sprint) هم می‌توانند تا اطلاع ثانوی با این کشور ارتباطات رایگان داشته باشند.

بعضی از مشترکان آمریکایی T-Mobile هم می‌توانند با فرانسه رایگان تماس بگیرند یا پیام بفرستند. برعکس آن هم ممکن است. یعنی تماس از فرانسه به آمریکا هم برای این افراد رایگان است. اسکایپ هم نقش خود را در حمایت از فرانسوی‌ها ایفا کرده و برای چند روز تمام هزینه‌های تماس‌های بین‌‌المللی و خانگی با فرانسه را برداشته است. در این میان گوگل هم اعلام کرده که تماس با فرانسه از طریق اپلیکیشن Hangouts، موقتا رایگان خواهند بود.

منبع: Android Authority

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز