baznashr

تیم کوک ایمیل تذکر برای تمامی کارمندان شرکت اپل ارسال کرد

on .

این هفته در پی اتفاقی که در فروشگاه شعبه‌ی ملبورن رخ داد، برای اپل مانند یک کابوس سپری شد.

روز سه‌شنبه ویدیویی روی اینترنت منتشر شد که نشان می‌داد کارمندان یکی از فروشگاه‌های اپل در ملبورن استرالیا از ارایه‌ی خدمات به سه مشتری سیاه‌پوست خودداری کردند و خودشان این‌طور گفتند که می‌ترسیدند این سه نوجوان قصد دزدی داشته باشند.

اگرچه این آتش فروکش کرده ولی پیداست که از این به بعد رفتار کارمندان ملبورن تاثیر عمیقی بر جلوه‌ی شرکت اپل خواهد داشت.

در رفع این سو تفاهم، شرکت اپل رسما به خاطر این رفتار بی‌ادبانه‌ی کارمندان‌اش عذرخواهی و اعلام کرد که این شرکت هیچ فرقی میان نژادها و اقلیت‌ها قایل نیست. این شرکت گفت: “ما اعتقاد داریم که تمامی انسان‌ها، فارغ از نژاد، جنسیت، سن، هویت،مذهب یا هر نوع گرایشی، با یکدیگر برابر هستند. این سیاست غالب تمام شعب اپل در تمام نقاط دنیا است. ما همچنان نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا رفتار رضایت‌بخشی با تمام مشتری‌های‌مان داشته باشیم.”

اپل آن سه دانش‌آموز سیاه‌پوست و مدیرشان را به فروشگاهی که اتفاق در آن‌جا رخ داده بود، دعوت کرد. اگرچه این آتش فروکش کرده ولی پیداست که از این به بعد رفتار کارمندان ملبورن تاثیر عمیقی بر جلوه‌ی شرکت اپل خواهد داشت.

«تیم کوک» (Tim Cook)، مدیر ارشد اپل اوایل این هفته ایمیلی به تمام کارمندان شرکت فرستاد و معیارها و ارزش‌های شرکت را به آن‌ها یادآور شد. او همچنین در ایمیل خود به اقدام‌هایی اشاره کرد که اپل به منظور تکرار نشدن این اتفاق انجام خواهد داد.

کوک خطاب به همه گفت: “اپل پذیرا است؛ درها و قلب‌های این شرکت، بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت، نژاد، درآمد، ظاهر یا هرگونه ایدیولوژی، به روی همه‌ی افراد باز است. همین پذیرفتن تفاوت‌ها بوده که باعث پیشرفت و تولید محصولات بهتر شده است.”

australiaapplestoreincident

کوک همچنین اعلام کرد: “تمامی کارکنان شعبه‌ی ملبورن تحت دوره‌ی آموزش دوباره‌ی «مشتری‌مداری» قرار خواهند گرفت. این اتفاق، یک استثنا در میان فروشگاه‌های اپل و کارمندان این شرکت بوده و نباید به عنوان یک مدل رایج از رفتار آن‌ها تلقی شود. اساس کار ما، احترام به مشتری‌هاست و اصلا به همین دلیل است که در طراحی محصولات‌مان وسواس و دقت زیادی به خرج می‌دهیم. ما فروشگاه‌ها را زیبا و پذیرا طراحی می‌کنیم و سعی می‌کنیم بیش‌ترین سودرسانی را به جامعه‌ی پیرامون داشته باشیم. ما تعهد داریم تا کیفیت زندگی مردم را ارتقا بدهیم.”

منبع: Pcmag

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز