baznashr

تراشه‌ی به‌کار رفته در آیپد پرو آن‌قدر‌ها هم عجیب و غریب نیست

on .

شرکت اپل آیپد پرو را با قابلیت‌های جدیدی راهی بازار کرد. محصولی که در آن از تراشه‌ی A9X استفاده شده و قصد دارد همانند سرفیس پرو، جای لپ‌تاپ‌ها را بگیرد. به‌تازگی این محصول به شدت مورد بررسی رسانه‌های مختلف قرار گرفته و اطلاعات جدیدی از آن منتشر شده است. در تست‌هایی که از تراشه‌ی A9X گرفته شده، مشخص شده قدرت آن نزدیک به تراشه‌های ساخت شرکت اینتل و ARM است که در محصولات مختلف استفاده می‌شوند.

در تست‌های انجام شده، تراشه‌ی A9X آیپد پرو قدرت یکسانی با تراشه‌های اینتل و ARM دارد.

بسیاری از منتقدان بر این باور هستند که آینده در اختیار ARM‌ خواهد بود و شرکت اپل باید از این پردازنده‌ها در محصولات خودش استفاده کند. در حالی که پردازنده‌های ARM در مقایسه با پردازنده‌های اینتل قدرت پردازشی کمتری دارند، اما انرژی کمتری مصرف می‌کنند و باعث می‌شوند که کاربران مدت زمان بیشتری با دستگاه کار کنند. مصرف انرژی کمتر باعث می‌شود که دستگاه زیاد گرم نشود. به‌طور مثال مک‌بوک جدید هم سرعت کمتری دارد، اما باتری آن می‌تواند ساعت‌های زیادی دستگاه را روشن نگه‌دارد. استفاده از پردازنده‌های ARM هم باعث می‌شود که قیمت نهایی محصول کاهش پیدا کند و کاربران با قیمت کمتری آن‌ها را خریداری کنند.
آیپد پرو بسیار قوی‌تر از آیپد‌های قبلی است، اما صفحه نمایش بزرگ‌ آن باعث شده که کاربران با مشکلاتی هم روبه‌رو شوند. این تبلت 12.9 اینچی باتری بزرگی دارد و به همین دلیل گرمای بیشتری تولید می‌کند. یک باتری 38.5 وات ساعتی روی آن قرار گرفته که 40درصد بزرگ‌تر از باتری به‌کار رفته روی آیپد ایر 2 است.
همچنین گفته شد که پردازنده‌ی این محصول قوی‌تر از پردازنده‌های X86 شرکت اینتل است که این موضوع درست نیست. پردازنده‌های ARM و X86 معماری شبیه به یکدیگری دارند و اختلافاتی که در آن‌ها وجود دارد باعث نشده از نظر قدرت با هم تفاوت داشته باشند.
پردازنده‌های ARM به شکلی طراحی شده‌اند که مصرف انرژی کمی داشته باشند؛ اما به نظر می‌رسد که تراشه‌ی A9X انرژی زیادی مصرف می‌کند. در بررسی‌های انجام شده روی باتری، آیپد پرو سه ساعت کمتر از مک‌بوک پرو 12 روشن می‌ماند. دلیل این اتفاق هم صفحه نمایش بزرگ‌تر آیپد پرو و وجود دو سیستم‌عامل مختلف روی این محصولات اعلام شده است.
اپل گفته بود که تراشه‌ی A9X از نظر قدرت گرافیکی دو برابر قوی‌تر از محصولات قبلی این شرکت است. با توجه به تحقیقات انجام شده، عملکرد این تراشه در مقایسه با پردازنده‌های ARM چندان شگفت‌انگیز نیست و این پردازنده‌ها هم می‌توانند قدرتی مانند A9X داشته باشند.

Apple A9X

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

تراشه‌ی A9X شرکت اپل محصول قدرتمندی به شمار می‌رود، اما می‌توان پردازنده‌های دیگری را پیدا کرد که قدرت بیشتری از آن دارند. قدرت تراشه‌ی جدید اپل با پردازنده‌های 9 سال پیش شرکت اینتل برابری می‌کند اما به شکل خوبی از معماری پردازنده‌های x86 شرکت اینتل و ARM در آن‌ها استفاده شده است. این احتمال وجود دارد که اپل در آینده از این پردازنده‌ها در مک‌بوک‌های خودش هم استفاده کند.
به‌نظر می‌رسد که شرکت اینتل سعی دارد نوع ساخت پردازنده‌های خودش را تغییر دهد تا بتوان از آن‌ها در محصولاتی مانند آیپد پرو استفاده کرد. آیپد پرو به شکلی ساخته شده که بتوان از پردازنده‌های اینتل و ARM روی آن استفاده کرد.
در حالی که اپل روی قدرت پردازنده‌ی A9X تبلیغات زیادی کرد، پردازنده‌های اینتل و ARM‌ هم می‌توانند قدرت یکسان یا کمی بیشتری را برای محصولات مختلف به وجود بیاورند. در یک مقایسه‌ی ساده، مشخص شد که تراشه‌ی A9X چندان شگفت‌انگیز نیست و آنقدرها هم که اپل درباره‌ی آن صحبت می‌کرد عجیب و غریب به‌نظر نمی‌رسد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Engadget

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز