baznashr

نقص ویندوز 3.1 پروازهای پاریس را کنسل کرد

on .

در سیستم‌های فرودگاه اورلی در پاریس از ویندوز بسیار قدیمی 3.1 استفاده می‌شود. وقتی این سیستم‌ها دچار مشکل می‌شوند به سختی می‌شود کسی را پیدا کرد که رفع این مشکل را بلد باشد.

در سیستم‌های مهمی در فرودگاه اورلی، هنوز از ویندوز 3.1 استفاده می‌شود.

شاید اکثر شما هم ویندوز 3.1 را تجربه نکرده باشید که تعجبی ندارد زیرا این ویندوز حدودا مربوط به 23 سال پیش است. اما اگر از فرودگاه «اورلی» (Orly) پاریس پرواز کنید، قطعا به ویندوز 3.1 بر خواهید خورد. در سیستم‌های مهمی در فرودگاه اورلی، هنوز از ویندوز 3.1 استفاده می‌شود.

براساس خبرگزاری Vice News، سیستم DÉCOR این فرودگاه بر مبنای این سیستم عامل کهنه قرار دارد. ناظران ترافیک هوایی این فرودگاه از DECOR برای اطلاع‌رسانی به خلبانان درباره‌ی شرایط جوی استفاده می‌کنند. اطلاعات جوی برای خلبانان بسیار ضروری است و به کمک این اطلاعات می‌فهمند که چه زمانی بلند شوند یا فرود آیند.

متاسفانه، ویندوز 3.1 سیستم DECOR روز شنبه دچار مشکل شد. این موضوع باعث شد که ناظران ترافیک هوایی نتوانند اطلاعات ضروری را به خلبانان بفرستند. مثل فاصله‌ای که در آن خلبان می‌تواند باند فرودگاه را ببیند. البته، در هوای آفتابی مسئله‌ای وجود ندارد، اما در هوای ابری، ندانستن این اطلاعات قطعا نگران‌کننده است.

به دنبال همین موضوع، در فرودگاه اورلی، پروازها به طور موقتی لغو شدند تا این که تیم کارشناس درصدد رفع مشکل سیستم DECOR بیایند. ابزارهایی که این ناظران از آنها استفاده می‌کنند، بر مبنای سیستم‌ عامل‌های گوناگونی عمل می‌کنند که بین 10 تا 20 سال از عمر آنها می‌گذرد. یکی از مسوولان فرودگاه گفته است: “مشکل سیستم‌های قدیمی این است که کسی دوست ندارد کارهای مربوط به نگه‌داری و تعمیر آنها را انجام دهد. علاوه بر این، ما کم کم داریم تخصص لازم را برای کار با این نوع سیستم‌های عامل از دست می‌دهیم. در پاریس، فقط سه نفر هستند که می‌توانند مشکلات مربوط به سیستم DECOR را حل کنند.”

منبع: Vice News

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز