baznashr

پاپ فرانسیس: سر میز شام از گوشی‌هایتان استفاده نکنید

on .

پاپ فرانسیس دوست ندارد که اعضای خانواده هنگام صرف غذا، با گوشی‌هایشان سرگرم شوند.

او به دلیل نزدیکی‌اش با تکنولوژی می‌داند که گوشی‌های هوشمند تا چه حد می‌توانند اعتیادآور باشند.

پاپ فرانسیس با پاپ‌های قبلی فرق دارد و ظاهرا به دلیل همین تفاوت‌اش محبوبیت خاصی در میان جوانان دارد. او به عنوان یک شخصیت مذهبی دین مسیحیت، شخصی امروزی است و میانه‌ی خوبی هم با تکنولوژی و گجت‌ها دارد. پاپ فرانسیس حتی یک حساب کاربری توییتر هم دارد. او به دلیل نزدیکی‌اش با تکنولوژی می‌داند که گوشی‌های هوشمند تا چه حد می‌توانند اعتیادآور باشند. او معتقد است که مردم نباید موقع صرف غذا پیام بفرستند یا توییت کنند.

این هفته او به کسانی که وابستگی زیادی به دستگاه‌هایشان دارند، توصیه کرد که هنگام صرف غذا با خانواده، گوشی‌ها یا تبلت‌هایشان را کنار بگذارند. او گفت: “خانواده‌ای که اعضای آن تقریبا هیچ‌وقت با هم غذا نمی‌خورند یا پشت میز غذاخوری با هم حرف نمی‌زنند و فقط به گوشی یا تلویزیون خیره می‌شوند، خانواده نیست. وقتی که کودکان هنگام صرف غذا، به کامپیوتر یا گوشی‌شان خیره می‌شوند و به همدیگر گوش نمی‌دهند، دیگر خانواده‌ای وجود ندارد. آن مکان فقط یک زیستگاه است.”

او به اهمیت دور هم جمع شدن اعضای خانواده در سنین پایین تاکید و آن را یک «فضیلت بسیار زیبا» توصیف کرد. او می‌گوید: “نشستن پشت میز هنگام صرف شام، تعریف کردن ماجراها و اتفاقات روزمان، رکن اصلی با هم بودن و همبستگی است.”

منبع: LA Times

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز