baznashr

مایکروسافت درصدد توسعه سیستمی رمزنگاری شده شبیه به بیت کوین با نام Ethereum است

on .

مایکروسافت

با ورود ساتیا نادلا به مایکروسافت، این کمپانی دچار تحولات شگرفی شد؛ بطوریکه حوزه‌های دیگری نیز به عنوان منابع درآمد برای ردموندی‌ها مطرح گردید. برای مثال می‌توان به سرویس‌های ابری این کمپانی اشاره کرد که نادلا تمرکز ویژه‌ای روی این سرویس‌ها داشته است. حال شنیده‌ها حکایت از این دارد که مایکروسافت درصدد راه‌اندازی یک سرویس کدگذاری مشابه‌ ساز و کاری است که در مبادلات بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس اطلاعات ارائه شده، مایکروسافت با همکاری یک استارت آپ که ConsenSys نام دارد، پلتفرمی را با عنوان Ethereum توسعه می‌دهد که ساختار آن شبیه به فناوری بلاک چین مورد استفاده در سکه‌های بیت کوین است. حرکت مایکروسافت را می‌توان به نوعی منطقی و بسیار عاقلانه خواند؛ چراکه اخیرا شماری از بانک‌ها به فناوری مورد استفاده در بیت کوین برای تبادل پول علاقمند شده و همکاری‌ها در این حوزه را نیز آغاز کرده‌اند. مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده که بیت کوین، تنها کاربرد ظاهری از ترکیب امنیت حاصل از رمزنگاری با سایر فناوری‌ها است.

ردموندی‌ها در نظر دارند تا از این فناوری برای تبادل هرنوع داده‌ای استفاده کنند که از این‌رو این سیستم را برای استفاده در سایر صنایع نیز بسیار کاربردی خواهند کرد. با بهره‌گیری از این فناوری سازمان‌ها می‌توانند ارتباطات رمزنگاری شده را ایجاد کرده و به استفاده از آن بپردازند. مایکروسافت در نظر دارد تا با بهره‌گیری از این ویژگی، خدمات مطمئنی را در اختیار مشتریان سرویس‌های ابری خود قرار دهد.

مایکروسافت با اعمال تغییراتی در میزان گره‌های صادق شبکه یا همان معدن کاوها، زمان مورد نیاز برای تولید سکه‌ی جدید را نیز تغییر داده است. براساس اطلاعات ارائه شده میزان تولید سکه‌ها در سیستم Ethereum تقریبا ۴۰ برابر بیشتر از بیت کوین است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز