baznashr

ساتیا نادلا روزانه از چه سرویس‌‌هایی استفاده می‌کند

on .

نادلا در طول سخنرانی خود اطلاعاتی را در مورد سرویس‌ها و محصولاتی ارائه داد که در زندگی روزمره‌ی خود از آن‌ها استفاده می‌کند. جای تعجب نیست اگر بگوییم تمامی این سرویس‌ها جزو محصولات مایکروسافت هستند. نادلا به عنوان مدیرعامل شرکتی با بیش از صد هزار کارمند، به صورت پیوسته درگیر مسائل کاری است، بنابراین وجود ابزارهایی در جهت مدیریت هرچه بهتر امور، برای او از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نادلا سخنرانی خود را با نمایش دادن "آیفون پرو" آغاز کرد؛ یک آیفون معمولی همراه با سرویس‌های مایکروسافت. قبل از آنکه نادلا زمام امور را در مایکروسافت به دست بگیرد، این شرکت حضور بسیار کمرنگی در اکوسیستم اپل داشت. اما در حال حاضر برای بیش از ۱۵ نمونه از اپلیکیشن‌های مایکروسافت، نسخه‌ای سازگار با iOS ارائه شده است. از اپلیکیشن‌های عرضه شده در اپ استور می‌توان به ورد، اسکایپ، Wunderlist و Sunrise اشاره کرد.

ساتیا نادلا روزانه از چه سرویس‌‌هایی استفاده می‌کند

یکی از اپلیکیشن‌های عرضه شده برای iOS که در این رویداد توسط نادلا به نمایش گذاشته شد، OneNote، اپلیکیشن نت‌برداری مایکروسافت بود. او همچنین مجموعه‌ی اپلیکیشن‌های آفیس را نیز به نمایش گذاشت، این مجموعه به تازگی یک بسته‌ی بروزرسانی را دریافت کرده که به موجب آن قابلیت‌های Sunrise، اپلیکیشنی که به تازگی توسط مایکروسافت تصاحب شده، به مجموعه‌ی یاد شده اضافه شده است.

آیفون دستگاه اصلی مورد استفاده نادلا نیست اما در شرایطی که شرکت‌های رقیب روز به روز در حال ترویج استفاده از دستگاه‌های شخصی در محیط‌های کاری توسط کارکنان هستند، مایکروسافت به این نکته پی برده که برای باقی ماندن در عرصه‌ی رقابت باید سرویس‌های خود را برای پلتفرم‌های رقیب نیز ارائه دهد.

دستگاهی که نادلا به صورت روزمره از آن استفاده می‌کند، فبلت جدید این شرکت، لومیا ۹۵۰ ایکس ال است که به تازگی و در رویداد ماه اکتبر مایکروسافت رونمایی شده است. او در ادامه Wunderlist را نیز به نمایش گذاشت، اپلیکیشن مدیریت کارهای روزانه که به کاربر امکان اضافه کردن چندین حساب کاربری و همگام سازی اطلاعات با فضای ابری را می‌دهد. مایکروسافت 6Wunderkinder، شرکت توسعه دهنده‌ی این اپلیکیشن را در ماه ژوئن و با پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار تصاحب کرد. به نظر می‌رسد که استراتژی مایکروسافت برای پیشروی و سوددهی بیشتر، عرضه‌ی اپلیکیشن‌های بهره‌وری مانند Wunderlist در پلتفرم‌های مختلف است.

یکی از ویژگی‌های کلیدی لومیا ۹۵۰ یکپارچگی عمیق آن با سیستم عامل ویندوز ۱۰ از طریق قابلیت پیوستگی است. به کمک این قابلیت کاربر می‌تواند با اتصال تلفن خود به صفحه کلید، ماوس و یک مانیتور از طریق یک داک ساده‌ی ۹۹ دلاری، تجربه‌ای مشابه استفاده از کامپیوتر شخصی داشته باشد.

دلیل اصلی توسعه‌ی قابلیت پیوستگی ناشی از نیاز بازارهای در حال توسعه است. در حالی که کامپیوترها بسیار گران‌قیمت بوده و حمل آن‌ها نیز دشوار است، اما تلفن‌های هوشمند قیمت پایین‌تری دارند و حمل آنها نیز ساده‌تر است. بنابراین ساخت تلفنی که قابلیت اجرای نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰ را داشته باشد، بسیار ضرورت می‌یابد.

قطعه‌ی نهایی از پازل بهره‌وری نادلا سرفیس است، یک دستگاه هیبریدی که در حال تلاش برای پر کردن خلاء بین لپ تاپ‌ها و تبلت‌ها است و به نظر می‌رسد که این دستگاه با توجه به استقبال کاربران و نقدهای مثبت کارشناسان، در این زمینه تا حدود بسیار زیادی موفق بوده است.

نادلا همچنین در این رویداد، ویندوز هلو را نیز به نمایش گذاشت، قابلیتی که با هدف افزایش امنیت از طریق استفاده از سنسورهای تشخیص چهره، عنبیه و اثر انگشت به جای رمز عبور، به ویندوز ۱۰ اضافه شده است.

نادلا می‌گوید:

فرآیند یادآوری رمز عبور، خود باعث به وجود آمدن زمینه‌ای برای بروز شکاف‌های امنیتی است.

پس از اتمام بحث در مورد سخت افزار، نادلا تعدادی از سرویس‌های مایکروسافت را که به صورت روزمره از آن‌ها استفاده می‌کند، به نمایش گذاشت. از جمله‌ی این سرویس‌ها می‌توان به اوت‌لوک اشاره کرد که به تازگی بروزرسانی شده است. در آفیس ۲۰۱۶، اوت‌لوک بسیار کاراتر شده، این سرویس اکنون با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی و استفاده از ابزارهای مشترک قادر است تا نمودارهایی از عملکرد شما و همکاران‌تان و بسیاری اطلاعات مهم دیگر را به نمایش بگذارد. طبق گفته‌ی نادلا آفیس اکنون با فیلتر کردن اطلاعات، موارد مهم را به صورت برجسته به نمایش می‌گذارد و اطلاعات نامربوط را از نظر پنهان می‌کند.

ساتیا نادلا روزانه از چه سرویس‌‌هایی استفاده می‌کند

نادلا در بخش‌های پایانی سخنرانی خود، بارها به هولولنز، هدست واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت اشاره کرد. این هدست از اوایل سال ۲۰۱۶ به صورت محدود عرضه خواهد شد.

او می‌گوید:

اگر نوع نگاه خود به دنیا را تغییر دهید، در این صورت قادر به تغییر دنیای پیش روی خود نیز خواهید بود.

با توجه به تاکید او به ماهیت واقعیت افزوده‌ی هولولنز، واضح است که این هدست نقشی کلیدی را در آینده‌ای نزدیک برای مایکروسافت ایفا خواهد کرد.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز