baznashr

ویندوزفون ، امن ترین سیستم عامل موبایل !

on .

بر اساس ادعای استیو لرد صاحب شرکت خدمات امنیتی Mandalorian که ۱۵ سال در زمینه تست نفوذ پذیری برنامه‌ها و سیستم عامل‌ها سابقه کار دارد، سیستم عامل ویندوزفون به عنوان امن‌ترین سیستم عامل موبایل شناخته شده است.

در مصاحبه با WhatMobile.net و در پاسخ به این سوال که کدام سیستم عامل بیشتر در خطر است؟ ویندوز، اندروید یا iOS، استیو لرد اذعان داشت که ” تمامی آن‌ها مزایا و معایبی دارند. در حال حاضر ویندوزفون از نفوذ پذیری کمتری برخوردار است و سخت‌تر می‌توان آن را هک کرد.

هم چنین بلک بری در زمینه امنیت پیشینه طولانی‌ای دارد و اگر از نظر فیزیکی به دستگاه دسترسی داشته باشم، اندروید راحت‌ترین هدف است و بعد از آن آیفون و در آخر نسخه‌های قدیمی بلک بری؛ از طرفی چنانچه قرارباشد از طریق شبکه، ایمیل و یا پبام این حمله صورت بگیرد، باز هم اندروید به راحتی قابل نفوذ است.”

حتی وقتی صحبت از دستگاه‌های قدیمی به میان آمد، باز هم لرد ویندوزفون را پیشنهاد داد و در پاسخ به این که آیا استفاده از گوشی‌های قدیمی‌تر امن‌تر است یا خیر، وی گفت: ” گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر از نفوذ پذیری بیشتری برخوردارند زیرا نقطه ضعف‌های آن‌ها شناخته شده است. اگر از یک گوشی هوشمند قدیمی استفاده می‌کنید، بهتر است آن را با یک گوشی ساده عوض کنید! اگر هم مجبور به کار با یکی از هوشمندهای قدیمی هستید، بهتر است آن یکی بلک بری‌های BB10 باشد. در مورد گوشی‌های جدید هم بهتر است بگویم که گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل ویندوزفون ۸ و جدیدتر، بهترین گزینه می‌باشد.”

در خاتمه شایان ذکر است در مسابقه سالانه Pwn2Own، ویندوزفون متحمل کمترین شکست می‌شود و حتی می‌توان گفت به هیچ عنوان میدان امنیت را خالی نمی‌کند.

منبع : Wmpoweruser

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز