baznashr

ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در پایتخت نروژ از سال ۲۰۱۹

on .

ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در پایتخت نروژ از سال ۲۰۱۹

مقامات رسمی شهر اسلو، پایتخت کشور نروژ در حال بررسی طرحی هستند که به موجب آن تردد وسایل نقلیه‌ی شخصی در مرکز این شهر با هدف کاهش آلودگی هوا از سال ۲۰۱۹ ممنوع خواهد شد. در صورت عملی شدن این طرح، اوسلو به اولین پایتخت فاقد اتومبیل در اروپا بدل خواهد شد. در ادامه همراه زومیت باشید.

یکی از اعضای جدید شورای شهر اوسلو به تازگی طرحی را ارائه داده که به موجب آن تردد خودروهای شخصی در سطح این شهر از سال ۲۰۱۹ ممنوع می شود. برای عملی شدن این طرح، وی پیشنهاد تقویت سیستم حمل و نقل عمومی و احداث ۶۴ کیلومتر مسیر ویژه‌ی تردد دوچرخه را ارائه داده است. طبق این طرح اتوبوس‌ها و قطارهای شهری همچنان به فعالیت خود در سطح شهر ادامه خواهند داد. همچنین این ممنوعیت بر خودروهای افراد معلول و ناتوان و خودروهای حمل اقلام ضروری اعمال نخواهد شد.

لن ماری ان-گوین برگ؛ رئیس هیئت مذاکره کننده‌ی حزب سبزها در شورای شهر اوسلو می‌گوید:

هدف ما بهبود شرایط برای افراد پیاده، دوچرخه سوارها و فروشگاه‌ها است.

حامیان این طرح را اعضای حزب سبزها، حزب کارگر و حزب چپ سوسیالیست در شورای شهر اوسلو تشکیل می‌دهند. اجرای این طرح با هدف کاهش آلودگی هوا در نروژ چندان دور از ذهن هم نیست؛ چرا که دولتمردان این کشور هم اکنون نیز به شدت از به کارگیری خودروهای برقی حمایت می‌کنند. یک‌ سوم از وسایل نقلیه‌ای که به تازگی مجوز تردد در سطح شهرهای نروژ را گرفته اند، جزء خودروهای برقی هستند.

لازم به ذکر است که ممنوعیت موقت تردد خودروها در شهرها با هدف کاهش آلودگی هوا اقدام جدیدی محسوب نمی‌شود؛ مقامات رسمی پاریس ماه گذشته به مدت ۲۴ ساعت تردد خودروها را در سطح این شهر ممنوع اعلام کردند. از جمله شهرهای دیگری که طرح مشابهی را اجرا کرده‌اند می‌توان به بروکسل و مونترآل اشاره کرد.

به نظر شما ممنوعیت تردد خودروهای شخصی راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی در کلان‌شهرها است؟

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز