baznashr

فقط ۱۷ درصد از کاربران در طول یک سال آینده تبلت جدید می‌خرند

on .

فقط ۱۷ درصد از کاربران در طول یک سال آینده تبلت جدید می‌خرند

در جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته توسط Gartner بیش از ۱۹ هزار نفر از کاربران شرکت کرده‌اند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۱۷ درصد از کاربران قصد خرید تبلت جدید در طول ۱۲ ماه آينده دارند. با زومیت همراه باشید.

Gartner در جدیدترین نظرسنجی خود که بین کاربران آمریکایی، انگلیسی، چینی، برزیلی و هندی برگزار شده از این افراد خواسته بود که بگویند آیا قصد خرید تبلت در ۱۲ ماه آینده را دارند یا خیر. نتایج نشان می‌داد که تنها ۱۷ درصد کاربران قصد انجام چنین کاری را دارند.

از سایر نتایج این نظر سنجی می‌توان اطلاعاتی نیز بدست آورد. ۲ خانواده از هر سه خانواده در آمریکا تبلت داشته و ۲۵ درصد آن‌ها بیش از یک تبلت دارند. ۴۸ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، می‌گوید برنامه‌ای برای تعویض تبلت خود ندارند مگر آنکه مجبور به انجام این کار شوند. به علاوه تنها ۱۷ درصد اعلام کرده‌اند که قصد خرید تبلت جدید در ۱۲ ماه آینده را دارند که سیر نزولی فروش تبلت‌ها در ماه‌های گذشته نیز شاهدی بر این مدعا است.

گوشی‌های هوشمند در سال‌های گذشته از نظر ابعاد صفحه نمایش رشد بسیاری داشته‌اند و در حالی که زمانی صفحه نمایش ۵ اینچ بسیار بزرگ‌تر از حد معمول بود، حالا معمولا گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده از این ابعاد برای صفحه نمایش بهره می‌برند. در گذشته سازندگان مختلف یک گوشی با ابعاد کوچک و یک تبلت در ابعادی بزرگ‌تر از ۷ اینچ معرفی می‌کردند اما با تبدیل شدن اندازه‌ی ۵.۵ اینچ به یک استاندارد برای صفحات نمایش، فروش این تبلت‌ها کمتر از قبل شده است.

اما مهم‌ترین نتیجه‌گیری از این نظرسنجی این است که کاربران از خرید بعدی خود اطمینان ندارند. با وجود این که ۶۵ درصد افرادی که از کامپیوترهای شخصی بهره می‌برند قصد ادامه‌ی کار با آن را داشته و ۴۶ درصد کاربران لپ‌تاپ‌ها نیز برنامه‌ای برای تعویض آن ندارند، اما گارتنر اصلی‌ترین دلیل این وفاداری را در واقع عدم وجود محصول کامل در بازار می‌داند.

گارتنر معتقد است که نبود اطمینان از خرید آینده در بین کاربران به این دلیل است که دستگاهی در حال حاضر در بازار وجود ندارد که تمامی نیازهای این افراد را برطرف کند و انتخابی مطمئن باشد.

دستگاه‌های دو منظوره مانند سرفیس پرو ۴ مایکروسافت، آیپد پرو اپل و پیکسل سی گوگل حضور پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارند. این دستگاه‌ها معمولا از تبلت‌ها بزرگ‌تر بوده و در ابعادی حدود ۱۲ تا ۱۳ اینچ عرضه می‌شوند، اما آیا این دستگاه‌ها می‌توانند آن محصول کامل مدنظر کاربران باشند؟

با بالا رفتن قدرت پردازشی، کاربران ترجیح می‌دهند تا گوشی قدرتمند در کنار لپ‌تاپ یا کامپیوتر قدیمی خود داشته باشند. اما افرادی که قصد خرید گوشی با ابعاد بزرگ در کنار دستگاه‌های دو منظوره دارند، شرایط بازار آن‌ها را در حالت عدم اطمینان قرار می‌دهد که آیا به سمت تبلت‌ها بروند یا آن که دستگاه‌های دو منظوره را که به نظر می‌رسد در اول راه قرار دارند، تهیه کنند.

با این حال گجت‌هایی مانند سرفیس پرو ۴ در نهایت به نظر می‌رسد که برنده‌ بوده و انتخاب بیشتر کاربران به جای تبلت‌ها خواهند بود. چرا که علاوه بر اختلاف بیشتر در ابعاد صفحه نمایش با گوشی‌های هوشمند، از آن‌ها می‌توان هم به عنوان لپ‌تاپ و هم به عنوان تبلت بهره برد.

نظر شما چیست؟ آیا طرفدار تبلت‌ها هستید یا استفاده از لپ‌تاپ‌های دو منظوره را در کنار گوشی قدرتمند ترجیح می‌دهید؟

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز