جمعه, 02 بهمن 1388 بازدید 4427 بار

براحتی کامپیوتر شخصی خود را به یک وب سرور تبدیل کنید

 

برای این که کاری کنید کامپیوتر شخصی شما شبیه به یک سرور عمل کند، تنها کافی است یک نرم افزار به نام Opera Unite را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب این نرم افزار شما باید آن را به گونه‎ای پیکربندی کنید تا بتواند از فایل‎های مخصوص شما میزبانی کند.

Opera Unite یک تکنولوژی منحصر به فرد است که هر دستگاهی را که از مرورگر اپرا استفاده می‏کند به یک وب سرور تبدیل می‏کند. به عبارت دیگر دستگاهی که از اپرا یونایت استفاده می‏کند به بخشی از پهنه‏ی گسترده‏ی وب تبدیل می‏شود و بدون آنکه نیاز به تنظیمات پیچیده وجود داشته باشد، به راحتی برای هر کس قابل استفاده است. به کمک این ویژگی هر کس می‌تواند عکس، موسیقی و… خود را به راحتی به اشتراک بگذارد و حتی وب‌سایت شخصی راه اندازی کند!

برای تبدیل کردن کامپیوتر خود به یک سرور وب مراحل زیر را انجام دهید:

1- ابتدا مرورگر اپرا را روی کامپیوتر خود باز کرده و از گوشه سمت چپ پایین این مرورگر Opera Unite service را انتخاب و آن را فعال کنید. (Tools > Opera Unite Server گزینه‏ Enable Opera Unite)

2- بعد از این که این سرویس با موفقیت فعال شد شما باید فایل‎ها یا فولدرهای مورد نظر خود را به این سرویس اضافه کنید تا بتوانید آنها را میزبانی کنید. برای اضافه کردن این فایل‎ها روی File sharing link در Opera Unite دابل کلیک کرده و فایل‎ها و فولدرهایی را که می‎خواهید از طریق اینترنت به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.

3- بعد از انتخاب این فایل‎ها و میزبانی و اشتراک آنها می‎توان از طریق اینترنت یا یک دستگاه خاص و یا تمام دستگاه‎های عمومی‎ به آنها دسترسی پیدا کرد. شما همچنین می‎توانید از طریق گزینه‎های ارائه شده به راحتی سطح دسترسی را تنظیم کنید.

4- اگر احساس می‎کنید که فایل‎ها و فولدرهایی که به اشتراک گذاشته‎ايد از امنیت برخوردار نیستند می‎توانید یک کلمه عبور را نیز برای آنها در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید كه در زمان میزبانی از این فایل‎ها باید کامپیوتر شخصی شما تمام مدت روشن و به اینترنت متصل باشد تا شما بتوانيد از طریق سایر دستگاهها یا لینک‎ها به آنها دسترسی داشته باشید.

Opera Unite هیچ داده‎ای را از اینترنت کش نمی‎کند، بنابراین نیازی نیست نگران جمع شدن فایل‎های زاید یا هر نوع داده‎ای در زمان کار با این نرم افزار باشید.

نکته
برای استفاده از Unite دیگران نیازی نیست که حتما از مرورگر اپرا استفاده کنید. یعنی اینکه با مرورگرهای دیگر چون گوگل کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر می‏توانید از امکانات آن استفاده کنید. مگر اینکه از سرویس خاصی بخواهید استفاده کنید که نیاز به یک ارتباط دو طرفه داشته باشد.

 

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

پربازدیدترین مطالب

"«قیمتی که در هنگام سفارش مشتري در پیش‌فاکتور منظور گرديده است، معتبر مي‌باشد»."